A Snow and ski forum. SkiBanter

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Found this about Elofsson

Old December 11th 03, 07:26 AM
PF

Default Found this about Elofsson

Can you someone translate for me?!?
I'll appreciate, many thanks.

Nu kommer det besked om Per Elofssons skidframtid.
- Per kommer ta ett uppehåll. Meningen är att kroppen ska vara helt i
ordning först i april, säger Michael Svensson, fysiolog till NSD

Många ställer sig frågan hur det blir med Per Elofsson i vinter.
En som vet någorlunda hur det blir är idrottsfysiologen Michael Svensson som
sedan i maj hjälper Per Elofsson med råd om träning.
Och intresset från media och andra har varit stort
- Jag har varit ganska nedringd, ibland har jag inte ens orkat svara. Det är
nästan så att jag har känt mig utmattad, berättar Michael Svensson till NSD.
Bodensaren Michael Svensson, som själv har erfarenheter av överbelastning
efter sina framgångsrika år som medeldistanslöpare med en VM-seminfinal som
främsta merit, har i samråd med Per kommit fram till ett beslut.
- Per kommer ta ett uppehåll. Meningen är att kroppen ska vara helt i
ordning först i april, säger Michael till NSD.
Per Elofsson har själv dragit sig den intensiva mediabevakningen.
Men på hans egen hemsida säger han följande.
- Men som jag tidigare också sagt så är det här ingenting man blir kvitt på
en vecka, utan det är en långsam process, så det får ta den tid det tar, för
jag har tänkt tillbaka.

Old December 11th 03, 07:56 AM
Charles Hillier

Here's a quick try, somewhat to the point rather than directly translated:

Nu kommer det besked om Per Elofssons skidframtid.

Now a message about Per Elofssons skiing future/prospects.

- Per kommer ta ett uppehåll. Meningen är att kroppen ska vara helt i
ordning först i april, säger Michael Svensson, fysiolog till NSD

Per is taking a break. The purpose is that he will be in shape first in
April,
says Michael Svensson, physiologist, to (the paper?)

Många ställer sig frågan hur det blir med Per Elofsson i vinter.

Many are asking how it will go with him this winter.
En som vet någorlunda hur det blir är idrottsfysiologen Michael Svensson

som
sedan i maj hjälper Per Elofsson med råd om träning.

One that knows somewhat how it will go is sports physiologist Michael
Svensson that has
been helping PE with advice on training.
Och intresset från media och andra har varit stort

And the interest has been formidable.

- Jag har varit ganska nedringd, ibland har jag inte ens orkat svara. Det

är
nästan så att jag har känt mig utmattad, berättar Michael Svensson till

NSD.
They've been calling me like mad - sometimes I can't even muster the effort
to answer.
It's almost as though I've gotten exhausted, confides MS to NSD.

[...]

Bodenseren (from Bodens?) MS, himself experienced with overtraining after
his
succussfull year as a middle distanse runner with a World Champ. final aa
his
greate merit, has together with Per come to a decision.

- Per kommer ta ett uppehåll. Meningen är att kroppen ska vara helt i
ordning först i april, säger Michael till NSD.

He's takinga break. The purpose is to be in shape first in April, sas M to
NSD.

Per Elofsson har själv dragit sig den intensiva mediabevakningen.

PS has himself "dragit sig" ? ?? commented? caused? avoided? the intensive
media attention.

Men på hans egen hemsida säger han följande.

But on his own homepage he says the following:

- Men som jag tidigare också sagt så är det här ingenting man blir kvitt

en vecka, utan det är en långsam process, så det får ta den tid det tar,

för
jag har tänkt tillbaka.

But I've also said earlier that there is nothing one can be rid of in a
week- that is
to say without a long process - so it will just have to tak the time it
takes , because
I intend to come back.

**** ack, what a drag that is - translating a sports article..... I'll pass
next time....

Old December 12th 03, 08:05 AM
taywood

**** ack, what a drag that is - translating a sports article.....
I'll pass next time....

Please dont.
We are all extremely grateful to you.
Incidentally Paolo theres a brief writeup on www.wintersport.as
which I've just found.
MikeR
Old December 12th 03, 08:15 AM
Anders Lustig

"Charles Hillier" wrote in message ...

Bodensaren (from Bodens?) (...)

Boden. A place up north where they speak a dialect which
sounds delightful *when spoken by a woman*...

He's taking a break. The purpose is to be in shape first in April, sas M to
NSD.

For hid body to be recovered - enough to take up normal (for
that point in season) training again.

PS has himself "dragit sig" ? ?? commented? caused? avoided? the intensive
media attention.

Caused. By being first (understandably) vague about his future
and then by leaving the comments to his father, the team coach
and his physiotherapeutist - who understandably couldn´t say
much - fter making his sudden decision not to race in Toblach
and for who knew how long.

Anders